سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفتاردرمانی

 

ناتوانی های یادگیری مهم ترین علت عملکرد ضعیف تحصیلی محسوب میشوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به این علت در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل میشوند.

نارسانویسی نوعی اختلال یادگیری است که مهارت های نوشتاری فرد مبتلا پایین تر از سطح سنی و شناختی اش است. اختلال نوشتاری در گروه اختلال یادگیری قرار می گیرد و به نقص جدی در مهارت های مربوط به نوشتن اشاره می کند و به شکل نارسانویسی یا بدخط نویسی، اختلال در املا نویسی و انشا نویسی دیده می شود.

 دشواری در یادگیری املا از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که املا در کنار سایر مهارت های پایه ای نوعی مهارت کاملاً ضروری و اساسی است و اختلال در آن به صورت های مختلفی میتواند فرد را با مشکل مواجه سازد. شکست های مکرر در املا، عزت نفس دانش آموز را تضعیف میکند و اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود، در درازمدت موجب افت تحصیلی و یا حتی ترک تحصیل دانش آموزخواهد شد که عواقب نامطلوب اجتماعی و فردی آن گریبان گیر فرد، خانواده وجامعه میشود، همچنین نگرش ها و ادراک های معلمان نسبت به دانش آموزان تا حد زیادی متأثر از توانایی دانش آموزان در نوشتن و املا است. اطلاعات زیادی در مورد میزان شیوع اختلال نارسا نویسی در دست نیست، ولی تخمین زده میشود که این اختلال در 3 تا 10درصد کودکان سنین مدرسه در ایران وجود داشته باشد به همین دلیل اکثر متخصصان برای نوشتن نقشی اساسی قائل هستند و از آن برای یاد دادن، خواندن و هجی کردن استفاده می کنند.

سعیده موید فر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تصویربرداری تخصصی از حنجره

استروبوسکوپی اصفهان

استروبوسکوپی تهران

استروبوسکوپی بندرعباس